Tuesday, June 16, 2009

Manifestation contre le gouvernement illégitime d'Ahmadinejad


De nombreux citoyens iraniens ont été maltraités lors des manifestations du 15 juin à Téhéran et dans l’assaut donné par les milices du gouvernement à l’université de Téhéran dans la nuit du 14 juin, ainsi que dans les confortements qui ont eu lieu dans les autres villes comme Ispahan. Des coups de feu ont été tirés et on parle déjà de plusieurs morts.

Nous soutenons le mouvement spontané des citoyens iraniens pour annuler les fausses élections du 11 juin et nous tenons à informer les medias du monde entier sur ce qui s’est réellement passé en Iran. Nous protestons contre les violentes répressions que subissent les iraniens et pour faire entendre leurs voix au monde entier, nous nous réunirons le mercredi 17 juin de 18 à 20 h.

Lieu : mur de la paix (en face de l'école militaire)

Métro : école militaire

در راهپیمایی 15 ژوئن در تهران، در حمله نیروهای سرکوب‌گر به کوی دانشگاه تهران در شامگاه 14 ژوئن و نیز در درگیری‌های که در شهرهای دیگر از جمله اصفهان رخ داده است تعداد زیادی از دانشجویان وهم‌وطنان ایرانی ما مضروب شده و برخی از آنها هدف تیر سرکوب‌گران قرار گرفته‌اند تا جایی که خبر مرگ تعدادی از آنها به گوش می‌رسد.

در حمایت از حرکت خود‌جوش مردم ایران و با هدف ابطال نتایج انتخابات 22 خرداد 1388، آگاه کردن رسانه‌های جهانی از اخبار حقیقی ایران، اعتراض به اعمال خشونت و سرکوب گسترده معترضین، حمایت همه‌ جانبه از این جنبش و رساندن صدای آن به جهانیان 17 ژوئن از ساعت 18 تا 20 کنار دیوار صلح گردهم خواهیم آمد.

Lieu : mur de la paix (en face de l'école militaire)

Métro : école militaire

2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. چهارشنبه 27 خرداد 1388

    بیانیه جدید میرحسین موسوی: پنج شنبه با نماد سوگواری تجمع یا راهپیمایی کنید

    ۲۷ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۲۷

    مهندس میرحسین موسوی با انتشار بیانیه ای از مردم شریف ایران خواست برای همدردی با خانواده های شهدا و مصدومان وقایع اخیر، روز پنج شنبه با نماد سوگواری در مساجد و تکایا اجتماع کنند و یا به راهپیمایی مسالمت آمیز بپردازند.

    به گزارش کلمه، متن این بیانیه به شرح زیر است

    بسمه تعالی

    ملت شریف ایران

    همانگونه که می دانید طی روزهای گذشته و در نتیجه برخوردهای غیرقانونی و خشونت بار با منتقدان و معترضان نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری شماری از هموطنانمان مصدوم و تعدادی نیز به شهادت رسیده اند. اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده های شهدا و همدردی با مصدومان و مجروحان از همگان درخواست می کنم بعد از ظهر روز پنج شنبه بیست و هشتم خردادماه به هرصورت ممکن، اعم از اجتماع در مساجد و تکایا و یا برگزاری راهپیمایی های مسالمت آمیز با استفاده از نمادهای سوگواری همدردی خود را با بازماندگان اعلام کنند و بدیهی است که خود نیز در این مراسم شرکت خواهم کرد.

    میرحسین موسوی

    ReplyDelete